Inschrijfformulier

Geen bestellingen
Cursuscode: 504.20.1

Fotografie workshop | Anders kijken

Fotografie workshop | Anders kijken
Cursuscode: 504.20.1

Ben je in het bezit van een (spiegelreflex)camera en maak je graag foto’s? Dan weet je vast hoe je moet fotograferen, maar springt de foto er uit? Valt hij op? Door een goede voorbereiding, kijken naar de compositie en eventuele nabewerking heb je een mooi resultaat. In deze workshop leer je de kneepjes die van een goede foto een fantastische foto maken. De nadruk ligt in deze workshop op anders kijken. Door een concept te gebruiken leer je een verhaal met je foto te vertellen.

In deze workshop gaan we aan de slag met conceptuele fotografie. Hiermee bedoelen we het concept en de betekenis achter de foto(s). Je vertelt in feite een verhaal met je foto. De voorbereiding is voor een deel technisch. We kijken naar de camera-instellingen die nodig zijn: de samenwerking van diafragma, sluitertijd, ISO en witbalans. Daarnaast kijken we naar omgeving, lichtinval, achtergrond en compositie. Het belangrijkste van conceptuele fotografie is dat je weet wat je wilt laten zien. Zo maak je jouw unieke verhaal!

Extra informatie:
Neem je eigen camera mee, zo kan je de theorie gelijk toepassen.

Donderdag 12 maart 2020
1 les van 2 uur aanvangstijd 19:30
Prijs: € 29,00
Mw. T (Til) Sanders
19:30 - 21:30
Locatie: Volksuniversiteit Oss (klik hier voor de adresgegevens)
Inschrijving geopend >
T (Til) Sanders
T (Til) Sanders
Til Sanders is ruim 20 jaar verbonden aan de Volksuniversiteit als docent fotografie. Daarnaast maakt zij regelmatig fotoreportages. Haar foto's worden soms geëxposeerd of geplaatst. Enthousiasme en plezier zijn haar uitgangspunten en daarmee heeft zij velen kunnen inspireren en inzicht kunnen geven in hun eigen mogelijkheden. Inmiddels zijn vijf van haar cursisten zelf docent geworden en hebben sommigen een fotografieprijs of plaats in een fotografieboek gewonnen. Anderen hebben haar cursussen als opstap kunnen gebruiken voor een studie of specialisatie in de fotografie.